5 زمان حیاتی برای سوخت رسانی به بدن

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

4.پس از ورزش

5.پیش از خواب نیرو بخش

هنگام برخاستن از خواب

مادر درست می گفت،همواره باید روز را با صبحانه ای سالم شروع کرد.اما دلیل این اندرز بیشتر به فیزیولوژی و گلیکوژن کبد باز می گردد تا پیروی از نصیحت مادر.ذخیره گلیکوژن کبد پس از 8 ساعت خواب تخلیه می شود،البته با این فرض که در هنگام شروع خواب این اندوخته در حداکثر خود بوده باشد.

بیشترما می دانیم که صبحانه خوب از چه اجزایی تشکیل شده است،اگرچه به دلایلی چند همواره از اینآگاهی استفاده نمی کنیم و دنباله روی راه صحیح نیستیم.عسل برای تدارک مجدد ذخیره کبد عالی است.به یاد داشته باشید که این فروکتوز(قند میوه)است که در ترکیب با گلوکز حاصل از منابع طبیعی همچون میوه یا عسل برای تامین سوخت کبد مفید واقع می شود.

قبل از ورزش

زمانبندی سوخت رسانی به بدن در پیش از ورزش،به گونه ای عمیق،به زمانبندی وعده غذایی قبلی بستگی دارد.به شکل مناسب،بهتر است حدود سه ساعت قبل از ورزش،غذایی صرف شود تا وقت کافی برای گوارش و تامین سوخت در اختیار بدن قرار گیرد.ایده خوبی است که 15 تا 30 دقیقه پیش از آغاز مسابقه ورزشی یا تمرین شدید با مصرف آب میوه یا عسل،ذخیره گلیکوژن کبدرا کامل کرد.

در حین ورزش

در هر گونه پرتکل ورزشی با شدت معتدل،وضعیت مطلوب این است که تا 1 لیتر در ساعت آب به بدن رسانده شود و این محلول حاوی 20%گلوکز،20%فروکتوز و 60% از مالتودکسترین ها باشد.در پروتکلهای ورزشی مقاومتی،از شکلات انرژی زا و انواع ژله ها نیز می توان علاوه بر نوشیدنی های ورزشی استفاده کرد،ولی بار دیگر باید دقیقا این نکته را به ذهن سپرد که فروکتوز،حیاتی است به این منظور که جذب گلوکز در کبد بهینه سازی شود.

پس از ورزش

بسیاری از سر مربیان،مصرف نوعی مکمل پروتئین را درست پس از ورزش توصیه می کنندو این کار کاملا صحیح است.در دوره بلافاصله پس از ورزش که به طور معمول حدود دو ساعت طول می کشد،جذب پروتئین بهینه می شود.کار خوبی است که از این مورد استفاده شود،همچنین تجدید گلیکوژن ماهیچه ای زمانی بهبود می یابد که کربوهیدراتها در حین این دوره همراه با پروتئین خورده شوند.

قبل از خواب نیروبخش

نکته کاملا مهم در طی این زمان بحرانی،سوخت رسانی به کبد جهت برقرارسازی ذخیره گلیکوژن آن است.میزان کافی گلیکوژن کبدی برای تامین محیط سوخت و سازی بهینه برای فیزیولوژی تجدید قوا در حال خواب ضروری است.

عسل بهترین غذای ممکن برای تجدید قوا در حین خواب است.عسل نه تنها تعادل لازم و صحیح نسبت فروکتوز به گلوکز را فراهم می آورد،بلکه همچنین به شکل گزینشی و مناسب،سوخت کبد را تجدید می کند،بدون اینکه در حین دوره تجدید قوا در حالت خواب مشکل چشمگیری پدید آورد.

این مطالب بر گرفته از کتاب انقلاب عسل است که در بخش آشنایی با محصولات به آن پرداختیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 8 / 11 / 1390برچسب:, | 14:3 | نویسنده : HONEY |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.